S Class – מלכת הפאר של מרצדס. מאיפה התחילה ולאן פניה? מערכות, אבזורים ודגמים, מחירים(יבוא אישי) ועוד… כתבה שנייה מסדרת כתבות…
יאללה, מניעים…
ה-S Class מציגה 3 קבוצות מנועים. ברוח התקופה, השמות "ירוקים" מתמיד – blutec לדיזל, blueeffeciency לבנזין ו-hybrid להיברידי "רגיל". כאן המקום לציין כי לישראל מיובאות באופן סדיר רק גרסאות בנזין, דיזל מגיע אלינו ביבוא אישי ונכון לעכשיו ההיברידי לא מגיע עם שום דגם של מרצדס. ההנחה שלנו היא שברגע שיבואנית מרצדס תחל בשיווק דגמים היברידיים(ל-S Class ובכלל) אנחנו צפויים לראות את מרבית הדגמים ההיברידיים מגיעים אלינו, שוב, ביבוא אישי, בדומה למה שראינו עם טויוטה קאמרי היבריד, שהייתה ועודנה להיט מכירות בסגמנט הירוק.
מנוע ה-blutec המהווה שילוב של הזרקה ישירה, בעירה אופטימאלית ומערכות פליטה מתקדמות מבטיחות לצמצמם את פליטת החלקיקים עד לרמה של 95%(!) ומסירים עד 90%(!) מרמות תחמוצות החנקן.
המחשה טובה לאופן פעולת ה-bluetec תוכלו לראות כאן
ה-hybrid, כצפוי, מהווה את השילוב המושלם בין מנוע הבעירה הפנימית של מרצדס למנוע החשמלי ומביא לידי ביצועים מעולים, יעילות בעבודת המנוע וצמצום פליטת מזהמים. מבקרי רכב רבים טוענים שה-S Class 400H מהווה היום את אחד הרכבים הטובים ביותר בסגמנט פאר-ירוק.
חשוב לציין כי בתוך כל קטגוריה תוכלו למצוא מגוון רחב של מנועים עם הספקים/נתונים שונים העונים לצרכים של נהגים שונים. עם מבחר כזה בהחלט תוכלו להתחיל "לתפור" עבורכם את ה-S Class שלכם. ההיצע הרחב מאפשר גם קשת גדולה של מחירים, בייחוד אם חשבתם על יבוא אישי, היות וכפי שכבר הזכרנו, רבים מהדגמים אינם מיובאים באופן סדיר, אך אנחנו יכולים למצוא אותם בחו"ל ובמחירים נמוכים מהרגיל.