זמן סולידי להיברידי!

בפוסט הזה אני רוצה לדבר על רכבים היברידיים ולמה נכון להיום הם החסכוניים והסביבתיים ביותר, יותר מרכב חשמלי או רכב חסכוני אחר.

רכב היברידי כרכב מעבר

עולם הרכב משתנה, וזה כבר לא על הנייר או בראש של מישהו. קשה להתחייב על הטכנולוגיה שתיהיה בעתיד אבל בקרוב מאוד רכבים ישתנו ללא הכר. אני לא מדבר כרגע על מערכות נהיגה או בטיחות (על כך בפוסט אחר) הנושא שאני רוצה לגעת בו כאן הוא הדלק שיניע את רכבי המחר.

קודם כל אני חייב להיות פה צנוע, אף אחד עוד לא יודע מה בדיוק יהיה הפתרון האלטרנטיבי לדלק. זה יכול להיות חשמל או גז או מימן או דלק ביולוגי או כמה פתרונות יחד, אבל מאחר שנכון להיום אנחנו בארץ ובעוד כמה מדינות הולכים חזק בכיוון הרכב החשמלי אני אתיחס בפוסט הזה לצורה הזאת של ההנעה.

מה שלא יהיה, רכב שמונע על הדלק שאנחנו מכירים היום כבר בדרך החוצה. עכשיו אני אולי מאכזב כאן כמה תומכי סביבה ירוקה אבל זה לא המודעות הציבורית לזיהום אוויר שמשנה את כללי המשחק, הדלק פשוט הפך להיות יקר מידי! הנפט הוא כידוע חומר הגלם לדלק שלנו והוא נהיה מצרך מאוד יקר ומאוד מושפע מפוליטיקה – פעם זה איראן ופעם זה מתיחות סביב נושא אחר, אבל כך או אחרת מחירי הנפט נוטים לטפס לעיתים בצורה מאוד חדה וליקר את הדלק שלנו.

אגב לא מדובר רק בדלק של רכבים פרטיים, הדבר נכון כמעט לכול צורה של תחבורה. הכלכלה המודרנית שלנו תלויה על תחבורה זולה וזמינה וכשהדלק מתייקר אנחנו חייבים למצוא פתרון אלטרנטיבי. בעקבות כל זה אני אומר שהרכבים הולכים לשתנות, אבל אני טוען שהפתרון של רכב חשמלי עדיין לא מספיק מפותח ואנחנו כצרכנים נצטרך להסתמך על איזשהי טכנולוגיה כשלב ביניים, אני חושב שזאת תיהיה הטכנולוגיה ההיברידית. אני אפרט.

אז איזה פתרונות בכלל יש?

הפתרון הסקסי בשוק הוא הרכב החשמלי, אבל נכון להיום זה בעיקר רכב שנחמד להראות בתוכו, סוג של סמל סטטוס, ויותר סטטוס בפייסבוק מכל דבר אחר. קודם כל, הפריסה של תשתית הטעינה בארץ לא מספיק רחבה, הדבר השני היא הבעיה סביב נושא החלפת הסוללות, או לחילופין ההטענה של הרכב הזה, הסוללה זה עקב האכילס של העסק הזה והמכשול הזה מתברר כיותר רציני ממה שזה נראה.

הטכנולוגיה מסביבנו התקדמה ומתקדמת בצורה מאוד מרשימה בכל תחום כמעט, כך רוב המכשירים שלנו הם חשמליים ורבים מהם מסתמכים על סוללות, הבעיה היא שטכנולוגיות של אגירת חשמל (או בפשטות סוללות) לא מתקדמות בצורה מספקת כדי לעמוד בקצב של הטכנולוגיות האחרות, עזבו רכבים, אין היום סוללות שמצליחות לתת מענה הולם לסמארטפון ורוב המשתמשים בטלפונים חכמים צריכים להסתובב עם מטענים כל היום.

בשורה התחתונה המצב היום הוא שהטכנולוגיה לא הבשילה מספיק כדי שאפשר יהיה להסתמך על הרכב הזה כרכב היחיד במשפחה, במקרה הטוב זה רכב שני.

פתרון נוסף נראה טוב מכל הכיוונים אבל משום מה השוק הישראלי לא אוהב אותו. אני מדבר כמובן על רכבים שמונעים בגז. הצרכן הישראלי נשאר סקפטי ולא ממהר להסב רכבים לגז. על הנייר זה נראה כמו פתרון טוב אבל השוק לא הולך לכיוון הזה יהיו הסיבות אשר יהיו.

עוד פתרון שיש הוא התיעלות הרכבים ומעבר למנועים חסכוניים יותר, אם כי הפתרון הזה הוא מאוד חלקי כי מנוע לאורך השנים מאבד מהיעילות שלו, הסוסים בורחים, צריכת הדלק עולה והיעילות יורדת. בכול מקרה התיעלות המנועים לא מצליחה לפצות על התיקרות הדלק בצורה מלאה ואנחנו עדיין משלמים יותר. כאן אני מתייחס גם למערכות עצור וסע שמדוממות את המנוע ברמזור וטכנולוגיות דומות, כל הטכנולוגיות האלה טובות, אבל לא מספקות.

אם מה נשארנו אם ככה? הרכב ההיברידי! אני לא טוען שזה יהיה הפתרון האולטימטיבי, זה בטוח לא, אבל זה אחלה פתרון ביניים. מה שכל כך טוב ברכב היברידי הוא היכולת שלו לתת ללקוח מנוע חשמלי בלתי תלוי בתשתיות שיכול לסחוב את הרכב בנסועה עירונית לחסוך דלק בפקפקים וכמובן מצוייד גם במנוע רגיל שכולנו מכירים ושיכול להכנס לעבודה כשמגיע הרגע ללחוץ על הגז או החשמל נגמר.

מה שכל כך יפה ברכב הזה הוא העובדה שאתה יכול להנות מהחסכון של רכב חשמלי (וכן כן, גם מהתדמית הסביבתית) מבלי לקחת את הסיכון שאתה תתקע בלי חשמל באמצע הנגב בדרך למילואים. חוץ מזה, יש לומר שרכבים היברידיים זה כבר מזמן לא רק הפריוס. היצרנים מציעים היום מלאי גדול של רכבים היברידיים בכל מיני רמות גימור החל מטויוטה קאמרי היברידית (אפשרית רק ביבוא אישי), לקסוס RX היברידי, מרצדס S קלאס היברידי, ואפילו פרושה קאיין היברידי.

לסיכום

רכב היברידי היום הוא קניה הכי נכונה והכי פרקטית לנהגים שרוצים לחסוך בהוצאות הדלק הגבוהות. ההיסתיגות היחידה כאן יכולה לנבוע מאופי הנסועה של הנהג, אם יש צורך ליסוע הרבה בכבישים בינעירוניים שהמהירות בהם לא מאפשרת למנוע ההיברידי לפעול יש היגיון לבחור בפתרון אחר, כמו רכב דיזל אירופאי עם מערכות עצור-וסע, ומנועים בטכנולוגיות שחוסכות דלק ומקטינות פליטות. במוו, וולקסואגן ואחרות מצטיינות בזה.

חולמים על יבוא אישי של רכב היברידי?
חברת אודיסי מספקת שירותי יבוא לרכבים היברידים ללא דאגות ועם חיסכון של עשרות אלפי שקלים. צרו עימנו קשר עוד היום לפגישת יעוץ.

אודיסי - רכבים ביבוא אישי
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
לחצו כאן!
להצעת מחיר לרכב שתמיד חלמתם!
לשיחת ייעוץ ללא עלות!
דילוג לתוכן